Kungliga Svenska Aeroklubben

KSAK Motorflygförbundet
Stäng
Logga in

Vill du göra skillnad för allmänflyget – bli vår nya administratör på halvtidstjänst

Publicerad: 13 december, 2021 av Emilie Larsson

Vill du göra skillnad?
Hos oss får du vara med och bygga och verka för ett mer levande allmänflygsverige! Vi hoppas att du är rätt person att efterträda Emilie som nu går vidare i sin karriär med en heltidstjänst på Permobi. Oavsett var du är i din karriär, i tidigt skede och eller i ett senare skede är du välkommen hos oss.

Är du vår nya kollega – vi söker en administratör?
Nu söker vi en härlig person som gillar och brinner för flyg – en administratör som tillsammans med oss kan driva och utveckla vår verksamhet – administrativt och kommunikativt.

Din uppgift blir att stärka vår närvaro hos alla våra medlemmar men också hos de som gillar flyg.
I nära samarbete med vår Generalsekreterare ansvarar du bland annat för:

    • Medlemsregister och medlemshantering
    • Enklare ekonomiuppgifter
    • Medlemskommunikation
    • Administrera hemsida och nyhetsbrev
    • Stötta, administrera Skolchef och Generalsekreterare

Vi ser att du är en serviceinriktad administratör. Du gillar och har bra kännedom om hur olika digitala samverkar, ger värde och skapar nytta för våra flygklubbar och medlemmar. Du förstår hur du sköter en användarvänlig webbsida med målet att nå ut med information. Har du erfarenhet av sociala medier eller har kunskap om allmänflyget är det meriterande.

Tjänsten är halvtid och är lokaliserad i våra trevliga lokaler på KSAK kansli i Alvik, Stockholm. Tillträde snarast.

Bli en av oss
Vi på Kungliga Svenska Aeroklubben, KSAK, är ett litet gäng nyfikna, passionerade och dedikerade specialister som gillar flyg, allt om flyg. En och annan generalist finns också på kansliet. Vårt varumärke och vår marknadsposition i kombination med möjligheten att påverka och förbättra är några av de främsta anledningarna till att du skall söka dig till oss.

Vi har en kultur som präglas av värme, nyfikenhet och proaktivitet – vi tror på att ha kul på jobbet samtidigt som vi är professionella.

Mer om dig
Du har några års erfarenhet av administrativt arbete. Du ska gärna ha arbetat i något typ av CRM system tidigare. Att du har förmåga att fatta beslut och strukturera ditt arbete med erfarenhet av någon form av ärendehantering är självklart, åtminstone för oss. För att lyckas behöver du vara ansvarstagande, strukturerad, proaktiv och kommunikativ.

För att trivas hos oss gillar du att arbeta i en utvecklingsorganisation där du genom din nyfikenhet och kreativitet är med och bygger vår framtid. Du håller dig uppdaterad i nya trender utan att tappa erfarenhet av gamla sanningar – du brinner för flyg och du är en positiv och lättsam person. Att vara proaktiv är en framgångsfaktor.

Om KSAK
Kungliga Svenska Aeroklubben (KSAK) och KSAK Motorflygförbund (KSAK-M) är paraplyorganisationer för landets motorflygklubbar. Här jobbar du för att ta tillvara allmänflygets piloter och flygklubbarnas intressen.

Här följer exempel på vad KSAK arbetar med:

  • Bevakar och tar vara på 120 flygklubbars och 4 200 medlemmars intressen relaterarat till allmänflyget.
  • Remissinstans mot Transportstyrelsen och regering/departement. Det kan röra sig om regeländringar, luftrum, avgifter, flygplansunderhåll med mera
  • Ansvarar för luftvärdighet och teknisk dokumentation för UL flygplan enligt Transportstyrelsen delegerande
  • Är landets Ultralättflygskola innebärande att vi är den formella UL-skolan och dess ledning och har ett antal lokala utbildningsplatser inom flygklubbarna runt om i landet
  • Mer om oss www.ksak.se

Nu måste du ju ansöka!
Om du vill veta mer om hur det är att vara en del av KSAK eller önskar få ytterligare information om tjänsten uppskattas din kontakt med Lars-Christer Andersson, Generalsekreterare, på telefon 076-131 46 46.

Varmt välkommen med din ansökan märkt med Administratör som skickas omgående till lars-christer@ksak.se

Urval kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan då vi önskar tillträde snarast möjligt. Vi kommer att avsluta rekryteringsprocessen senast den 15 januari.