Ställning RiksLand & RiksNav

 

Skåne i topp på riksnavigeringen

På valborg 30/4 körde Ljungbyhed en riksnavigering för Skåneklubbarna det var 16 deltagare, det är något att bita i för övriga Sverige. Kan någon region utmana Skåne och bli ännu fler deltagare på en riksnavigering?

I år 2017 är det 20 året vi kör Rikslandning och Riksnavigering. Du pilot ställ nu upp och prova på Rikslandning eller Riksnavigering, hör med din klubb eller en grann klubb om ni kan arrangera någon av grenarna så vi blir riktigt många som är med detta jubileums år. I fjol var det 50 piloter som var med,
DET SKALL DU HJÄLPA TILL ATT SLÅ I ÅR!

Här redovisas aktuell ställning i Rikslandning-, Riksnavigering- och Aktivitetstävlingen. Rikslandningen och Riksnavigering utförs hemma på respektive klubb eller tillsammans med en grannklubb och redovisas till Håkan Carlsson snarast efter varje genomförd tävlingsomgång dock senast 30 dagar efter utförd aktivitet.

Rikslandning

För att vara med i Rikslandningen krävs 2 landningsresultat från två olika tillfällen, de två bästa resultaten sammanräknas och ger ett totalresultat.
Rikslandning 2017-10-15

Riksnavigering

Det räcker med en navigering för att delta i Riksnavigeringen. Det finns två klasser, klass 1 för de som någon gång deltagit i SM samt klass 2 för de som inte deltagit i SM. Det går att bättra på sitt klassresultat genom att flyga fler navigeringsrundor. Varje runda utöver den första ger bonus avdrag på 10 prickar. Klass vinnare blir den som har minsta antal prickar, dock minst 0, när säsongen är slut. Riksnavigationsmästare blir den som har minst antal prickar utan bonus avdrag när säsongen är slut.
Riksnavigering 2017-10-05

Aktivitetstävlingen

Är en tävling mellan landets flygklubbar där varje inrapporterat resultat från Rikslandningen och Riksnavigeringen ger en aktivitetspoäng. Vid säsongens slut vinner den klubb som har mest poäng relativt medlemsantal.
Aktivitetstävling 2017-10-15

Resultat tidigare år

För tidigare års resultat, se dokumenten nederst på denna sida.

Dokument

Publicerad: 31 januari, 2015 av Håkan Carlsson
Senast ändrad: 16 oktober, 2017 av Håkan Carlsson