För flygintresserade
Lär dig flyga!
Ta certifikat
Framtidens flyg
Flygklubbar
Träffa några piloter och flygentusiaster
Ungdomsläger
Direktmedlem
Pilot Briefing – KSAK:s medlemstidning
Motorflygkonferensen
Pilotshop
För medlemmar
Månadens nyhetsbrev
Regioner
Blanketter
Årsstämmor för KSAK och KSAK-M
Årsstämmor KSAK-DM
Flygklubbar
Regelguiden
Hur man blir flyglärare
EASA
KSAK-huset i Siljansnäs – vinter som sommar
Motorflygkonferensen
Pilot Briefing – KSAK:s medlemstidning
Direktmedlem
KSAK DM Föredrag
KSAK DM Studiebesök
KSAK DM Styrelse
KSAK Webinarier
Årets flygare
Utflyktsmål
Köp och sälj
För flygklubbar
Kommunikation – Tips och Trix
Försäkringar genom HDI
Flygplansfinansiering för KSAK anslutna flygklubbar
Starta Flygskola
Hur man blir flyglärare
Information om KSAK:s årsavgift och medlemsregister
Introduktionsflygningar – öppna upp för nya piloter och medlemmar!
Cost-share
Blanketter
Resedagbok/Teknisk loggbok och Teknisk journal/kort beställs hos KSAK
Motorflygchef
Remisser
Flygsäkerhetsprogrammet – H50P
Brandflyg
Information och ansökan
KSAK Motorflygchef
KSAK Brandflygutbildning
KSAK Brandflygportalen
Artiklar om Brandflyg i media
UL-Verksamhet
UL Flygskola
Lista Besiktningsmän
Luftfartygsägare
Händelserapport och UL-Haveriundersökning
UL-Handboken
Tekniska meddelanden UL, TMU-O
Typintyg
Ny vikt – MTOM 600/650 kg – TSFS 2020:85
UL Certifikat – MTOM 600/650 kg
Kontakta oss
Tävlingsflyg
Tävlingsregler
RiksLand & RiksNav
Tävlingsresultat
Kommande tävlingar
Landslag
Stora Grabbars & Tjejers Märke
Övningar
Deklaration DTO
Vanliga frågor och svar
Kungliga Svenska Aeroklubben
KSAK Motorflygförbundet
Logga in
Gäller endast för motorflygchefer, besiktningsmän och UL-lärare
Stäng
Logga in
Användarnamn
Lösenord
Kom ihåg mig
Glömt lösenord
För flygintresserade
Lär dig flyga!
Ta certifikat
Framtidens flyg
Flygklubbar
Träffa några piloter och flygentusiaster
Ungdomsläger
Direktmedlem
Pilot Briefing – KSAK:s medlemstidning
Motorflygkonferensen
Pilotshop
För medlemmar
Månadens nyhetsbrev
Regioner
Blanketter
Årsstämmor för KSAK och KSAK-M
Årsstämmor KSAK-DM
Flygklubbar
Regelguiden
Hur man blir flyglärare
EASA
KSAK-huset i Siljansnäs – vinter som sommar
Motorflygkonferensen
Pilot Briefing – KSAK:s medlemstidning
Direktmedlem
KSAK DM Föredrag
KSAK DM Studiebesök
KSAK DM Styrelse
KSAK Webinarier
Årets flygare
Utflyktsmål
Köp och sälj
För flygklubbar
Kommunikation – Tips och Trix
Försäkringar genom HDI
Flygplansfinansiering för KSAK anslutna flygklubbar
Starta Flygskola
Hur man blir flyglärare
Information om KSAK:s årsavgift och medlemsregister
Introduktionsflygningar – öppna upp för nya piloter och medlemmar!
Cost-share
Blanketter
Resedagbok/Teknisk loggbok och Teknisk journal/kort beställs hos KSAK
Motorflygchef
Remisser
Flygsäkerhetsprogrammet – H50P
Brandflyg
Information och ansökan
KSAK Motorflygchef
KSAK Brandflygutbildning
KSAK Brandflygportalen
Artiklar om Brandflyg i media
UL-Verksamhet
UL Flygskola
Lista Besiktningsmän
Luftfartygsägare
Händelserapport och UL-Haveriundersökning
UL-Handboken
Tekniska meddelanden UL, TMU-O
Typintyg
Ny vikt – MTOM 600/650 kg – TSFS 2020:85
UL Certifikat – MTOM 600/650 kg
Kontakta oss
Tävlingsflyg
Tävlingsregler
RiksLand & RiksNav
Tävlingsresultat
Kommande tävlingar
Landslag
Stora Grabbars & Tjejers Märke
Övningar
Deklaration DTO
Vanliga frågor och svar
Händelserapporter 2020
Händelserapporter 2020
Händelserapport 1 2020. Gyrokopter. Haveri
85.91 Kb
Händelserapport 2 2020. Eurocub (Cubby II). Haveri
573.17 Kb
Händelserapport 3 2020. Dynamic WT9. Motorstörning
92.97 Kb
Händelserapport 4 2020. CTSW Flight Design. Landning
88.41 Kb
Händelserapport 5 2020. Arsi Esqual VM1C. Landställ
91.25 Kb
Händelserapport 6 2020. CTSW flight design. Punktering
82.96 Kb
Händelserapport 7 2020. CTSW Flight Design. Landning
86.30 Kb
Händelserapport 8 2020. CTSW Flight Design. Taxning
85.24 Kb
Händelserapport 9 2020. Skyranger. Bränsleslangar
84.70 Kb
Händelserapport A 10 2020. Skyranger. Landställ
81.96 Kb
Händelserapport A 11 2020. Ikarus C42. Landställ
81.61 Kb
Händelserapport A 12 2020. Zephyr. Landning
86.83 Kb
Händelserapport A 13 2020. Zenith CH701. Propeller
85.60 Kb
Händelserapport A 14 2020. WT9 Dynamic. Taxning
84.62 Kb
Händelserapport A 15 2020. Esqual. Elbortfall
86.99 Kb
Händelserapport A 16 2020. Ikarus C42. Landställ
85.37 Kb
Händelserapport A 17 2020. AirLony Skylane. Punktering
85.05 Kb
Händelserapport A 18 2020. WT9 Dynamic. Fågelkollision
89.07 Kb
Händelserapport A 19 2020. ICP Savannah S. Motorstörning
82.98 Kb
Händelserapport B 20 2020. Zephyr 2000. Rodersystem
80.71 Kb
Händelserapport B21 2020. EV-97 Eurostar SL. Motorstörning
84.68 Kb
Publicerad: 6 april, 2022 av Carin Lindström