För flygintresserade
Lär dig flyga!
Ta certifikat
Framtidens flyg
Flygklubbar
Träffa några piloter och flygentusiaster
Ungdomsläger
Direktmedlem
Pilot Briefing – KSAK:s medlemstidning
Motorflygkonferensen
Pilotshop
För medlemmar
Månadens nyhetsbrev
Regioner
Blanketter
Årsstämmor för KSAK och KSAK-M
Årsstämmor KSAK-DM
Flygklubbar
Regelguiden
Hur man blir flyglärare
EASA
KSAK-huset i Siljansnäs – vinter som sommar
Motorflygkonferensen
Pilot Briefing – KSAK:s medlemstidning
Direktmedlem
KSAK DM Föredrag
KSAK DM Studiebesök
KSAK DM Styrelse
KSAK Webinarier
Årets flygare
Utflyktsmål
Köp och sälj
För flygklubbar
Kommunikation – Tips och Trix
Försäkringar genom HDI
Flygplansfinansiering för KSAK anslutna flygklubbar
Starta Flygskola
Hur man blir flyglärare
Information om KSAK:s årsavgift och medlemsregister
Introduktionsflygningar – öppna upp för nya piloter och medlemmar!
Cost-share
Blanketter
Resedagbok/Teknisk loggbok och Teknisk journal/kort beställs hos KSAK
Motorflygchef
Remisser
Flygsäkerhetsprogrammet – H50P
Brandflyg
Information och ansökan
KSAK Motorflygchef
KSAK Brandflygutbildning
KSAK Brandflygportalen
Artiklar om Brandflyg i media
UL-Verksamhet
UL Flygskola
Lista Besiktningsmän
Luftfartygsägare
Händelserapport och UL-Haveriundersökning
UL-Handboken
Tekniska meddelanden UL, TMU-O
Typintyg
Ny vikt – MTOM 600/650 kg – TSFS 2020:85
UL Certifikat – MTOM 600/650 kg
Kontakta oss
Tävlingsflyg
Tävlingsregler
RiksLand & RiksNav
Tävlingsresultat
Kommande tävlingar
Landslag
Stora Grabbars & Tjejers Märke
Övningar
Deklaration DTO
Vanliga frågor och svar
Kungliga Svenska Aeroklubben
KSAK Motorflygförbundet
Logga in
Gäller endast för motorflygchefer, besiktningsmän och UL-lärare
Stäng
Logga in
Användarnamn
Lösenord
Kom ihåg mig
Glömt lösenord
För flygintresserade
Lär dig flyga!
Ta certifikat
Framtidens flyg
Flygklubbar
Träffa några piloter och flygentusiaster
Ungdomsläger
Direktmedlem
Pilot Briefing – KSAK:s medlemstidning
Motorflygkonferensen
Pilotshop
För medlemmar
Månadens nyhetsbrev
Regioner
Blanketter
Årsstämmor för KSAK och KSAK-M
Årsstämmor KSAK-DM
Flygklubbar
Regelguiden
Hur man blir flyglärare
EASA
KSAK-huset i Siljansnäs – vinter som sommar
Motorflygkonferensen
Pilot Briefing – KSAK:s medlemstidning
Direktmedlem
KSAK DM Föredrag
KSAK DM Studiebesök
KSAK DM Styrelse
KSAK Webinarier
Årets flygare
Utflyktsmål
Köp och sälj
För flygklubbar
Kommunikation – Tips och Trix
Försäkringar genom HDI
Flygplansfinansiering för KSAK anslutna flygklubbar
Starta Flygskola
Hur man blir flyglärare
Information om KSAK:s årsavgift och medlemsregister
Introduktionsflygningar – öppna upp för nya piloter och medlemmar!
Cost-share
Blanketter
Resedagbok/Teknisk loggbok och Teknisk journal/kort beställs hos KSAK
Motorflygchef
Remisser
Flygsäkerhetsprogrammet – H50P
Brandflyg
Information och ansökan
KSAK Motorflygchef
KSAK Brandflygutbildning
KSAK Brandflygportalen
Artiklar om Brandflyg i media
UL-Verksamhet
UL Flygskola
Lista Besiktningsmän
Luftfartygsägare
Händelserapport och UL-Haveriundersökning
UL-Handboken
Tekniska meddelanden UL, TMU-O
Typintyg
Ny vikt – MTOM 600/650 kg – TSFS 2020:85
UL Certifikat – MTOM 600/650 kg
Kontakta oss
Tävlingsflyg
Tävlingsregler
RiksLand & RiksNav
Tävlingsresultat
Kommande tävlingar
Landslag
Stora Grabbars & Tjejers Märke
Övningar
Deklaration DTO
Vanliga frågor och svar
Händelserapporter 2022
Händelserapporter 2022
Händelserapport 01 2022. Eurostar med punktering
62.98 Kb
Händelserapport 02 2022. Dynamic med motorstörning
62.78 Kb
Händelserapport 03 2022. Voyager-II. Motorstörning. Nödlandning
60.07 Kb
Händelserapport 04 2022. Air Creation. Motorstörning. Nödlandning
91.64 Kb
Händelserapport 05 2022. Eurostar. Ena vingen tar i marken vid ldg
60.54 Kb
Händelserapport 06 2022. Ikarus. Gasen fastnade i full gas i luften
60.23 Kb
Händelserapport 07 2022. Ikarus. Gasreglage i full gas vid motorstart
59.87 Kb
Händelserapport 08 2022. Dynamic. Motorstörningar. Normal ldg
64.75 Kb
Händelserapport 09B 2022
80.23 Kb
Händelserapport 10 2022
81.76 Kb
Publicerad: 30 juni, 2022 av Carin Lindström